O que vos exporemos nesta nova entrada ao blog unha proposta didáctica que poderiamos traballar con nenos do segundo ciclo de Educación Infantil tratando como tema central os mosquitos...
Introdución:
“TODAS E TODOS O COÑECEMOS
POLAS NOITES DE VERÁN NON O VEMOS
PERO BEN PRETO O TEMOS!
AI QUE TE PESCO!
COMO TE COLLA NON FAS OUTRO XESTO!
CALA UN POUCO E DEIXAME DURMIR
BICHIÑO SANGUINARIO MARCHA DE AQUÍ!”
DE
QUEN FALAMOS?
...
Un
insecto moi coñecido polas persoas, que ten un importante papel nas súas vidas
porque sempre hai alguén achegado que sofre as súas picaduras, falamos dos
mosquitos. Ademais os nenos/as adoitan sufrir as consecuencias das andadas
destes bichiños, que nas noites de verán cando máis aperta o calor durmimos con
menos roupa, aproveitan para alimentarse da nosa doce sangue. Ao ser este un
tema achegado ao público infantil pode xurdir del intereses por investigar como
a súa existencia. E iso é o que buscamos que o alumnado senta curiosidade por
aprender e saber máis, e isto soamente ocorre cando é algo ó que teñen acceso e
que ten presenza nas súas vidas. Este proxecto podería adaptarse a calquera
idade que comprende a etapa de Educación Infantil.
Obxectivos:
· Investigar características da
vida dos mosquitos
·
Coñecer poesía
·
Realizar coordinación
óculo-manual, pinza prénsil
·
Practicar lectoescritura e
debuxo
·
Desenvolver a imaxinación e
creatividade literaria
·
Dialogar e opinar, buscando
fundamentos de razón
·
Colaborar coas familias
·
Traballar en equipo
Desenvolvemento:
1. Á volta do verán, realizaremos
unha asemblea na cal expoñeremos a adiviñanza de arriba. Daremos uns minutos
para cavilar respostas e falar do que cremos que é. Debuxo cada quen dun mosquito
e colocación dos mesmos no mural, ademais pintaremos as letras que irán de
título do mural.
Imaxe de elaboración propia |
Imaxe de elaboración propia |
Imaxe de elaboración propia |
2. Ó día seguinte, leremos a
poesía de “El mosquito” e observaremos o debuxo á vez que falamos das
características que coas palabras nos transmite.
Imaxe tomada de http://ir.gl/7ba5c3 |
3. Na seguinte xornada, poñemos
en común o qué sabemos deste insecto e escribímolo no mural para que quede
constancia e pregamos nel tamén unha imaxe do poema.
Sabemos
que: voan, pican moito, teñen ás, teñen patas, fan ruído, veñen de noite cando
durmimos, pican a papá pero a mamá non, ao prender a luz desaparecen, igual se
esconde baixo da almofada ou son invisibles, mamá vótame pomada.
4. Este traballo non o podemos
realizar sos e soas, porque queremos saber moito:
ü Que
comen?
ü Onde
viven?
ü Cando
dormen?
ü Como
nacen?
ü Teñen
papá e mamá?
ü Cal
é o mosquito máis grande do mundo?
ü Cantas
patas poden ter?
ü De
que son as súas ás?
ü Como
fan o son ese?
ü De
cantos cores son?
ü Onde
están durante o inverno?
ü Como
ao prender a luz desaparecen? Teñen poderes?
ü Como
podemos curar as pupas?
Polo que, decidimos que a mellor maneira
de buscar información é que os pais e nais nos axuden aportando recortes de
xornais e revistas, contos, libros documentais, vídeos, páxinas web… todo o que
nos traian das casas estará colocado na mesa de investigación e podemos
observalo cando queiramos pero sempre con coidado de non perdelo.
5. Desde que temos recursos dos
que obter información, dedicamos unha sesión e en parellas cada unha delas
resolve unha das preguntas.
6. Despois en gran grupo
expoñemos as respostas e ímolas trasladando ó panel.
7. Finalmente, formaranse pequenos grupos para a realización dunha poesía ou conto máis un debuxo dun
mosquito. Isto tamén o engadiremos ao panel e expoñerémolo.
Imaxe de elaboración propia |
Imaxe de elaboración propia |
Imaxe de elaboración propia |
Imaxe de elaboración propia |
8. Xa para rematar, faremos unha posta en común do que aprendemos.
Conclusión:
A temática
do mosquito pareceunos moi interesante pola súa proximidade co mundo infantil,
debido a que tanto en cidades como en vilas e aldeas teñen presenza estes insectos. Ademais son moi pequenos polo que non adoitan provocar medo nos máis
pequenos/as, malia isto é interesante investigalos porque teñen bastante
repercusión nas vidas dos nenos e nenas, xa que as súas picaduras son molestas
e dolorosas, especialmente na temporada de verán.
Os
proxectos son un método de traballo moi dinámico e supoñen que os nenos e
nenas participen activamente no seu proceso de aprendizaxe, porque investigan o
que lles interesa e non está sometido a tempos cerrados. Pois, unha das bases é
o traballo pausado e realizado con ansias de mellora de coñecementos. Ademais
mostran que o que se fai en grupo, como equipo é moi enriquecedor.
Desde
a nosa perspectiva, en Educación Infantil debéramos tratar temas cos que o
alumnado teña contacto, dos que nos poidan aportar algo nun inicio e sobre os
que queiran saber máis. Tamén ao tratarse dun insecto deste tamaño, estes sentirán maior
atracción por aprender sobre el e tamén por observar qué o caracteriza; pois
non é ningún segredo que a infancia e o mundo animal senten unha atracción mutua
por coñecerse e relacionarase. Ademais facelo a través dunha poesía é moi
importante e enriquecedor, xa que ás veces este campo da literatura está algo esquecido, a
pesares de que funciona moi ben.
Como
podemos ver, é moi importante buscar diferentes maneiras de presentar os temas
e tamén deixar que os nenos e nenas sexan os mesmos protagonistas da súa aprendizaxe, é dicir, que se fagan autónomos e que crean nas súas capacidades
para desenvolverse. As mestras/es debemos estar acompañando sempre no proceso pero non
interferindo, a non ser que sexa mester.
Proposta elaborada por:
Herrero Losada, Luís
Iglesias Núñez, Fátima
No hay comentarios:
Publicar un comentario