1. Introdución
“Como é ter un irmán? Que é iso? Que lle ocorre a mamá?
Por que está tan cansa e xa non xoga comigo coma antes? Como unha cegoña vai
traer un neno así? Por que teño que ir para a casa dos avós tantas veces?...
por que xa nada é igual? Non o entendo!” “Mamá di que ten unha semente na
barriga, así tan pequeniña coma esa da cirola que plantamos co avó no
verán...pero non é verdade porque esta medra moito. Pero papá tamén dei que
imos ter un bebé coma os veciños, pero eu non sei se quero un neno que estea
chorando todo o día e que papá e mamá teñan que estar con el a todas horas...”
Moitos pensamentos son os que pasan polas cabezas dos nenos e nenas cando saben que van ter un irmán e non comprenden o que isto significa. Algúns exprésano verbalmente e outros non. Cremos que a partir desta obra Uxía e a barriguiña de mamá podemos traballar a morea de sentimentos que nacen nos nosos nenos/as ao saber da chegada dun novo membro á familia. Eles perciben que algo vai cambiar porque xa está cambiando e ás veces non saben aceptar esta nova situación, a cal implica compartir tempo, atención, obxectos, espazos, persoas... algo difícil cando unha característica base nos nenos e nenas de educación infantil é o egocentrismo e a imposibilidade de entender o concepto de compartir. Isto, ademais, vai unido á falta de empatía que teñen nesta etapa.
Por todo isto cremos que a nosa obra ten moito zume que
espremer, xa que goza dunha linguaxe sinxela, tamaño pequeno e debuxos moi
significativos. Todo elo capta a atención e manipulación da obra por parte dos
cativos/as.
2. Obxectivos
·
Traballar
a atención e a comprensión lectora.
·
Fomentar
unha escoita activa.
·
Traballar
a dimensión temporal e espacial.
·
Desenvolver
a imaxinación e a creatividade.
·
Fomentar
a memoria inmediata.
·
Exercer
coordinación óculo-manual.
·
Procurar
unha boa pinza, unha motricidade fina en xeral.
3. Desenvolvemento
1)
Presentación
da obra a través da lectura do conto e posterior exercicio de comprensión
lectora respondendo ás seguintes preguntas:
·
Quen
é Uxía?
·
Que
lle ocorre á súa mamá?
·
Quen
xoga con Uxía e lle axuda a coidar a súa nai?
·
Cando
Uxía chora, porque é?
·
Que
agasallo lle fai á súa nai?
·
Como
se sente Uxía coa noticia? ¿Contenta ou triste?
·
De
que cor leva a roupa Uxía?
·
É
morena ou loura?
Imaxe 1: tomada de http://ir.gl/8eb001 |
2)
Ordenación
das secuencias do conto que se atoparán impresas en láminas, cada neno/a terá
unha e debe erguerse a colocala cando crea que ocorre o que ten na súa viñeta. (Imaxes tomadas da obra ilustrada a traballar: Uxía e a barriguiña de mamá)
3)
Asistimos
á ruleta das emocións e repasamos as que temos: contento, triste, enfadado,
asustado, sorprendido e, colocados en círculo, practicamos expresións faciais
de todas elas. Ademais, podemos analizar as caras de Uxía nas diferentes imaxes
do conto. A continuación realizamos a pregunta de como nos sentiríamos se
tiveramos un irmán e falamos dilo.
Imaxe 3: de elaboración propia |
4)
Sentados
nas cadeiras cada quen fai o debuxo de como imaxinan ou lles gustaría que
continúe o conto de Uxía.
Imaxe 4: de elaboración propia |
Imaxe 5: de elaboración propia |
Imaxe 6: de elaboración propia |
Imaxe 7: de elaboración propia |
Imaxe 8: de elaboración propia |
5)
Comentamos
cada quen o seu final de historia e colgamos os debuxos nunha cortiza.
Escribimos o nome de cada alumno/a no encerado e facemos unha votación, a man
alzada, para escoller cal dos debuxos nos gusta máis.
6)
Unha
vez elixida a nosa continuación do conto, distribuirémonos por pequenos grupos
e en papel continuo cada un elaborará o debuxo dunha parte da historia,
incluído o noso final personalizado.
Imaxe 10: de elaboración propia |
Imaxe 11: de elaboración propia |
Imaxe 12: de elaboración propia |
Imaxe 13: de elaboración propia |
7)
Ademais,
como Uxía xa ten a seu irmán nos seus brazos inventaremos unha canción para que
lle cante.
Imaxe 14: mostrando a canción que Uxía canta a seu irmán |
8)
A. Despois
de tanto traballo o menos que debemos facer é expoñelo, así que organizamos
unha sesión na que os pais serán os visitantes. Para elo, faremos un taller de
cociña e amasaremos masa para rosquillas que logo levaremos a cocer ao forno do
comedor.
B. Ao finalizar a exposición e a degustación das rosquillas, pais, nais e fillos/as farán un debuxo en conxunto da familia.
Imaxe 15: mostrando a nenos/as amasando Fotografía tomada de http://ir.gl/ff2a5a |
Imaxe 16: mostrando neno/a amasando Fotografía tomada de http://ir.gl/e281da |
B. Ao finalizar a exposición e a degustación das rosquillas, pais, nais e fillos/as farán un debuxo en conxunto da familia.
4. Conclusións
Pensamos que a nosa proposta pode ser exitosa porque non
ten un único resultado, senón que acepta as individualidades de cada un. Polo
que podemos caracterízala de aberta e flexible, xa que no caso de ter que
cambiar algo nas actividades sería factible.
A través das actividades que presentamos cremos que se
poden traballar moitos aspectos físicos, cognitivos e emocionais dos nenos e
nenas, coma, por exemplo, o exercicio da destreza manual e a expresión de
sentimentos e pensamentos. Desde a nosa perspectiva a chegada dun irmán ou irmá
á vida dun neno/a sempre supón un cambio importante nas súas rutinas e por
tanto é merecedor de tempo para tratalo.
Finalmente, cremos que a exposición e a visita dos
proxenitores, son actividades interesantes para estreitar relacións
familia-escola, e é que esta última non pode estar pechada a algo tan
importante para os nenos/as como é a súa familia.
Proposta elaborada por:
Luís Herrero Losada
Fátima Iglesias Núñez
Proposta elaborada por:
Luís Herrero Losada
Fátima Iglesias Núñez
No hay comentarios:
Publicar un comentario