Neste novo post
intentaremos levar ao alumnado da aula de infantil ata o mesmo París, tomando
como punto de partida o álbum co que estamos a traballar. Intentaremos introducir
aos nenos e nenas na cultura parisina, a través de diferentes actividades
creativas, innovadoras e motivadoras.
Decidimos realizar as
actividades que expoñeremos a continuación co fin de conseguir que o noso
alumnado acade uns obxectivos, que plantexamos máis adiante, a partir de
actividades lúdicas, motivándoos a aprender dun xeito diferente e significativo
para eles.
Isto é París ofrécenos un gran
abano de posibilidades para traballar nas aulas de Educación Infantil, e non só
o álbum co que traballamos, senón que toda a colección de Sasek se pode
converter nun gran recurso a empregar nas nosas aulas. Coñecer lugares do mundo
a través da propia lectura pode ser moi interesante se non deixamos que se
quede simplemente neso, senón que o podemos converter no centro do noso
traballo.
Con todo isto, as
actividades que creamos, perseguen o obxectivo central de achegar aos nenos e
nenas a cultura doutros lugares do mundo e o coñecemento deses lugares a través
do álbum de Sasek. Ademais as actividades buscan acadar os seguintes
obxectivos:
- Traballar a competencia lingüística
- Fomentar o hábito da lectura
- Coñecer o mundo que nos rodea partindo dun álbum ilustrado
- Coñecer a lingua francesa e algunha palabra básica (por exemplo, Bonjour)
- Traballar a creatividade e a imaxinación
- Manipulación de diversos materiais
- Introducir as TIC no ámbito educativo
- Coñecer a obra da Mona Lisa ou incluso do seu autor, Leonardo Da Vinci
- Relacionar aspectos do libro coa actualidade empregando diversas fontes
1. ¿Onde está París?
A primeira actividade
que faremos será ubicar no mapa París, España e o lugar onde vivimos para que
os nenos/as comprendan de onde estamos a falar.
Ensinarémoslles un
mapa de Europa, e entre todos situaremos os lugares. Logo poñeremos un mapa
máis concreto das zonas sinaladas para velas mellor é que aos nenos/as lles
sexa máis sinxelo ubicarse.
Recuperado de: http://www.mapscd.com/wp- |
Recuperado de: http://www.ign.es/espmap/europa_bach.htm
|
2. Conto
Isto é París
Logo comezaríamos coa
lectura do conto Isto é París, ó que lle iremos contando aos nenos/as cada día
un anaquiño para non cansalos, xa que, este é longo e temos que ir investigando
cada punto de interese que mostren por algún monumento, calle, persoas, etc.
Para a lectura,
ensinaremos as imaxes e investigaremos como xa nomeamos os diferentes puntos de
interese dos nenos/as a través de outros libros que estarán no recuncho de
investigación, ou tamén por internet ou persoas, como poden ser familiares que
estiveran neses lugares.
Isto irase facendo o
longo do proxecto, sen presa e dedicándolle o tempo que necesitemos a cada
páxina.
3. Palabras
en Francés
Outra das actividades
que realizaremos neste proxecto, será aprender algunhas palabras en Francés
para coñecer algo do idioma do lugar do que estamos a falar. Estas iremos
ensinándoas pouco a pouco durante as rutinas diarias, mediante tarxetas co nome
para traballar tamén a lecto-escritura.
Imaxes propias |
4. Crepes
parisinas
Unha comida moi
típica de París son as crepes, podémolas atopar en moitos postos polas rúas.
Para que os nenos/as proben este prato típico de París, realizarémolas na aula
coa axuda de todos eles/as. Desta
maneira no proxecto traballaremos a lóxica-matemática coas cantidades.
Estes son os
ingredientes:
- 2 cuncas de fariña
- 1 cunca de auga
- 2 ovos
- Un pouco de sal
- 1 cullerada de manteiga
- 1 cullerada de azucre
Proceso:
5. Construír
a nosa Torre Eiffel
Como
a Torre Eiffel é un dos monumentos
típicos de Francia, intentaremos construír unha torre de diversas formas, ata
realizar unha maioritariamente semellante.
A
primeira delas será con pezas do recuncho de construción, nas que tamén
traballaremos os conceptos grande-pequeno.
Imaxe propia |
A segunda torre que
realizaremos será con papeis, que previamente manipularemos para modificar a
súa forma e iremos colocando de maneira que non veña abaixo:
Por último, a torre que máis se
asemella ao monumento é a seguinte, realizada con papeis de periódico, cola e
auga. Modelamos as partes básicas da torre para que teña un gran parecido:
Imaxe propia |
6. Buscar
lugares ou monumentosdo libro:
Para
integrar as TIC nalgunha das nosas actividades, unha delas, consistirá en
buscar por pequenos grupos os lugares que vaian aparecendo no libro, por
exemplo:
- Torre Eiffel
- Mercado les Halles
- Arc de Triomphe
- Basílica do SacréCoeur
- Praza Vendôme
- Museo Louvre
Tras
buscalos, realizaremos un mural no que aparezan situados nun mapa de París:
Imaxes propias |
7. Investigar
sobre a Mona Lisa:
Os
pais serán os que lle axuden aos nenos/as a realizar esta actividade, xa que
deberán buscar imaxes e información cos seus fillos/as sobre a Mona Lisa. O fin
será obter uns coñecementos básicos desta obra de arte.
Debuxo dos pensamentos da Mona Lisa: http://conartecreo.blogspot.com.es |
Nenos/as achegando información: http://laclasedelashadasylosduendes.blogspot.com.es/ |
8. Recuncho
de información:
Realizaremos
cos nenos/as un recuncho na aula onde aparezan as actividades anteriores e máis
cousas ou información que vaian achegando eles/as dos fogares así como a propia
mestra introduza neste espazo.
Baixo
o noso punto vista este proxecto será moi produtivo para os nenos/as, xa que
nel se traballan moitos aprendizaxes, dende a lóxica- matemática ata o achegamento
as novas tecnoloxías entre outros. Deste xeito realizase un aprendizaxe
globalizador a partir dos intereses dos propios nenos/as.
Debido
ao detalle e amplitude do libro, o proxecto pode ser longo e de moita riqueza,
xa que todos os días se pode traballar algún aspecto que interese aos nenos/as
ou que a mestra queira traballar. A lonxitude do proxecto non será un aspecto
negativo, xa que, se traballaran os aspectos do currículo adaptados ao tema do
libro, unha forma lúdica de aprender.
Por
outra banda parécenos unha idea moi interesante, que os nenos/as puideran traballar unha cidade durante cada
curso da educación infantil e incluso estender isto aos primeiros cursos de
primaria. É de gran importancia que no gran cambio que supón o paso de infantil
a primaria os nenos/as atopen traballos familiares que os fagan sentir cómodos
e os vinculen coa etapa pasada, para isto sería primordial a comunicación das
mestras das diferentes etapas.
En
definitiva pensamos que traballar os libros de Sasek é algo moi positivo, xa
que moitas veces a xeografía e a cultura de outros países non adoitan ser temas
que se traten na escola, ou si se tratan de forma moi xeral.
No hay comentarios:
Publicar un comentario