O álbum ilustrado de
Anthony Browne, Un gorila. Un libro para aprender a contar
ofrécenos a posibilidade de traballalo na aula co alumnado de educación infantil,
pois aborda como tema principal a
aprendizaxe da matemática pero leva consigo, de xeito maquillado, a transmisión
da diversidade humana por medio de varias especies de primates.
Decidimos, polo tanto,
escoller o tema da diversidade para realizar as actividades, pois é un tema moi
presente e ao que todos estamos vencellados Por iso é moi importante que nós,
como futuras mestras, o teñamos en conta nas nosas aulas e o traballemos dende
o primeiro momento para fomentar a interculturalidade de xeito positivo.
Aclarado isto, queredes
saber as actividades que deseñamos?
Segue lendo e
sorpréndete mergullándote nesta aventura na que “TODOS SOMOS IGUAIS”.
Debemos
destacar antes de nada que os obxectivos que pretendemos conseguir cas actividades son os seguintes:
-
Fomentar o
hábito lector.
-
Aprender a
respectar as diferenzas.
-
Tomar
conciencia das diferenzas como algo positivo.
-
Favorecer a
relación familia-escola.
E agora....sabedes que imos facer cos nenos e nenas?
Pois segue lendo!
Primeira Actividade: LEMOS E REFLEXIONAMOS
A primeira actividade
sería a lectura do álbum ilustrado e acto seguido faríanse as seguintes
preguntas:
-
Que pasou no conto?
-
Que personaxes había?
-
Que foi o que máis vos gustou?
-
Semellámonos a eles?
-
Son diferentes entre si?
-
Nos somos diferentes?
As
anteriores preguntas serían as principais, pero en función das respostas
iriamos encamiñando a conversación ate conseguir que o alumnado chegase á
reflexión da similitude entre nós e os primates, descubrindo que malia que
todos somos diferentes entre si, no fondo somos iguais. No caso dos primates
eles son distintos pero son animais que hai que respectar e coidar. No caso dos
humanos igual: temos os mesmos dereitos e temos que respectarnos uns a outros.
E vos..
estades de acordo co anterior?
Segunda actividade: DEBUXAMOS
ENTRE TODOS
Como segunda
actividade faríamos un debuxo colaborativo. Para iso primeiramente fariamos
grupos de cinco nenos e nenas e repartiríamos unha folla e lapis de cores a
cada un deles. Comezariamos a actividade contando unha historia na que se
describe como é un neno ou nena. Cada alumno debuxaría un trazo que narrase a
mestra e logo rotaríase o papel cos compañeiros para que todos debuxaran un
trazo en cada folla. Un exemplo sería: Xoán
ten os ollos coma dúas améndoas, pequenos e achinesados. Deste xeito, observarán que en función da
maneira que ten cada persoa de debuxar, resultan creacións moi diversas. Esa
diversidade vese tamén reflectida en nós, pois, se nos observamos uns a outros
dámonos de conta que cada un posúe características distintas. A pesares diso,
todos temos que respectarnos porque esas diferenzas son as que nos fan únicos.
De seguido
pódense observar diversos resultados deste debuxo colaborativo:
Imaxes de elaboración propia
E o voso
debuxo.... como quedaría? Probade entre un grupo de persoas, xa veredes que
divertido!
Terceira Actividade: UNHA GRAN FAMILIA
Outra
actividade podería ser reelaborar o conto pero esta vez pedindo colaboración
aos pais, algo que é moi importante sobre todo na educación infantil, xa que
eles tamén teñen que formar parte do proceso ensino-aprendizaxe. Para iso
mandariamos unha nota a casa na que lles pediriamos que, os seus fillos ca súa
axuda, debuxasen a súa familia.
Neste caso
os pais axudaríanlle ao alumnado a debuxar a súa familia e a escribir unha
pequena historia de cada un. Nos non tivemos a oportunidade de probalo, pero...
semella que pode quedar moi divertido o resultado, non si?
Unha vez que
o debuxaran, debateríase nunha asemblea sobre os resultados, observando que
tamén hai diversidades nas familias e que a pesares de haber máis número de persoas
nunha casa ca noutras, ou que non haxa papás ou mamás, ou que haxa avós...
todos somos iso, unha GRAN FAMILIA!
Como última
actividade pensamos en facer un mural onde, con fotos de cada un dos nenos e
nenas recortadas por partes, construíran cada un deles unha persoa nova
collendo características de todos. Deste xeito observarían o valor que teñen as
diferenzas.
Que vos
pareceu? Esperemos que vos resultara divertida esta aventura e sobre todo que
vos ofrecera ideas para aplicar na aula.
E agora tócanos reflexionar a nós. Cremos que
estas actividades que desexamos son totalmente aplicables á etapa de Educación
Infantil. Pensamos que mediante ela os nenos e nenas traballarán sobre un tema
moi importante como é a diversidade cultural, pero dun xeito motivador porque
todo será traballado de xeito lúdico, que nestas idades é a mellor forma de
aprender.
Outro punto
a destacar das nosas actividades é que temos en conta ás familias facéndoas
tamén a elas protagonistas e participes do que os nenos e nenas fan na aula.
Algo que é bo tanto para o alumnado como para eles mesmos, xa que tamén se
senten valorados e responsables da aprendizaxe dos seus fillos e fillas,
facéndolles ver que ca a súa axuda é moi necesaria.
Así pois,
chegados a este punto podemos dicir que estamos contentas ca nosa proposta,
pois tentamos facela pensando en todo momento na súa aplicabilidade nunha aula
e pensando na motivación do alumnado, creando actividades onde deixen voar a
súa imaxinación. Pois esa é a mellor maneira de deseñar, pensando no alumnado,
que son os nosos principais motores.
Moitas
grazas por lernos.
E lembrade, podedes seguirnos tamén no twitter: @CuentaPrimates !
No hay comentarios:
Publicar un comentario